Artistic test
Yamaha Jog 3kj 2004.12.12. 12:36
. A ktves, mindssze 3 200 kilomtert futott motor szinte mg gyri j llapotban volt. Kellemes meglepets, hogy a gp a - fot alapjn - vrtnl nagyobbnak s komolyabbnak tnik. Ez a robog szinte mindent tud, amit a mai trsai, pedig mr nem gyrtjk. Egyszer, de kiforrott technikjval, alapvet knyelmi berendezseivel (automata szivat, kesztytart, zrhat krpitozott sisaktart, nindt, megvilgtott mszerfal stb.) s nem utols sorban - mivel hasznlt motor - nagyon kedvez rval versenykpes ajnlat a robg-piacon. A robog zemanyag tartlya 3.5 literes, ez kb. 140 Km megttelhez elegend. Ez termszetesen a gyri adatoknl nagyobb fogyasztst jelent, de az lland 30 Km/h sebessghez van megadva... A benzinre nem knyes, a legolcsbb - 91 oktnszm - zemanyaggal is megelgszik, viszont olajbl a lehet legjobbat rdemes venni hozz. (Kaphat direkt scooter olaj is). A motor hidegen "pccre" indult mind nindtval, mind a berugkar segtsgvel. Melegen a berugkarral mr macersabb az indts, ez azt jelenti, hogy kb. 2-3 rgs kell a motor beindtshoz s egy kis gzt is kell neki hzni. Ezt a mveletet csak sztenderen lehet elvgezni. nindtval gyakorlatilag nincs klnbsg a meleg s hideg indts kztt. A motor nagyon jl hz, els prblkozsoknl nagyon oda kell figyelni (fleg hidegen, amikor az automata szivat is mkdik), mert egy-kettre egy kerkre llhat a robog s mi csak a fldn lve pisloghatunk utna. (Mint a legtbb robognak, ennek is nagyon htul van a slypontja). A vgsebessg kb. 55-60 km/h, de - legalbbis Budapesten - ennl nagyobb sebessggel a nagyon rossz minsg utak miatt nem is rdemes menni. A tesztben szerepl robog a felszerelhet legszlesebb gumiabroncsokkal volt elltva s ez a menetstabilitst pozitvan befolysolta. A futm hangolsa feszes, ez a mr emltett rossz utak s az amgy is kis tmrj kerekek miatt a komfort rovsra megy. Ezeket a gpeket a Japn tviszonyokra terveztk (szigoran csak aszfaltra!), s ott olyanok az utak, mint a pingpong-asztal. Kanyarban semlegesen viselkedik a motor, dnthetsget csak a lbtart s a sztender-vas befolysolja. A fkek a helyzet magaslatn llnak. Ennek a modellnek mg az els kerekt is dobfk lasstja, de gy is jl adagolhat a fkhats, br meg kell szokni, mert aki ersen hzza be kanyarban az els fket az knnyen fejre llhat. sszessgben egy knnyen kezelhet, magas szint, kiforrott technikai megoldsokkal kszlt robogval ismerkedhettnk meg a prba kilomterei alatt. Egyedl a zrhat kesztytartt hinyoltam - ez mr szinte az sszes jabb modell rsze -, de ez sem akadlyozott meg abban, hogy megvegyem magamnak a tesztgpet... :)
|